Doua dintre cele mai puternice brand-uri sportive din lume ascund istorii foarte interesante. Noi iti prezentam cateva dintre lucrurile mai putin stiute si interesante.
In anul 2004 cei de la Adidas au decis ca trebuie sa schimbe ceva in politica lor de dezvoltare si au optat pentru o campanile de PR si publictate pentru a se pozitiona pe piata. Compania Adidas a fost privita mult timp ca un “urias adormit”, dar in anul 2004 a reusit sa atace piata de materiale sportive printr-un mesaj cu rezonanta foarte mare: “Impossible is nothing”.
Spoturile publicitare il infatisau pe "tanarul" pugilist Muhammad Ali alergand alaturi de fiica sa si alti sportivi celebri ai zilelor noastre. Ambele reclame s-au bucurat de un succes fantastic, iar Adidas isi gasea, dupa 56 de ani de existenta, sloganul si pozitionarea.
Dupa ce a obtinut succesul meritat, Addidas s-a concentrat pe dezvoltarea produselor speciale pentru sportivi. Pantofii sport care sa ii faca sa alerge mai repede sau sa sara mai mult au fost micile surprize cu care Adidas a atacat piata.
Compania a reusit in anul 2006 sa cumpere un gigant al industriei de imbracaminte sportive, Reebook. Afacerea a fost incheiata pentru aproximativ 4 miliarde de dolari.
Istoria echipamentelor sportive a fost insa mult timp si inca este fara doar si poate identificata cu un alt brand pe care romanii il cunosc foarte bine, Nike. Chiar daca Nike nu este un brand atat de “batran” precum Adidas, a reusit sa se impuna pe o piata care era in permanenta dezvoltare.
Nike are o istorie cu aproximativ 30 de ani mai scurta decat concurentul Adidas. In anul 1980 detinea totusi o cota de piata de 50%. In anul 2003 Nike a cumparat celebra companie de articole vestimentare Converse, iar doi ani mai tarziu a reusit sa achizitioneze si gigantul Umbro.
Unul dintre zvonurile care circula vizavi de logo-ul Nike este acela conform caruia intr-o dupa-amiaza, un student japonez eminent care studia la Universitatea de Arte a fost contactat pentru a concepe un logo original. Oficialii Nike i-au cerut tanarului sa creeze un logo care sa poata fi usor de memorat, dar in acelasi timp sa aiba design foarte simplu. Tanarul s-a apropiat de o foaie de hartie si a desenat o virgula intoarsa. Astfel, logo-ul Nike a prins contur, devenind unul dintre cele mai populare logo-uri din intreaga lume.
In anul 2007 compania Nike a fost cotata la o valoare de piata de peste 17 miliarde de dolari, iar rivalul Adidas a fost cotat ca avand o valoare de piata de aproximativ 11 miliare de dolari. Alaturi de Nike, Adidas reprezinta aproximativ jumatate din vanzarile din industria de imbracaminte sport, dar si de echipament sportiv.
Nike si Adidas sunt doua marci foarte mediatizate si prezente in cadrul multor competitii sportive importante, incepand cu anul 1980 pana in prezent. Cele doua brand-uri au patruns oficial pe piata romaneasca in anul 1999, respectiv 2000.